2014-07-04

Ekenäs tennisvecka eller som den nu heter Elmo Wilson cup spelades på Ekenäs fina tennisbanor. Kommer ännu ihåg då man var yngre, mycket yngre hur spännande det var att titta på tennis i Ekenäs, då var det mycket publik och den finska eliten tävlade i vår lilla stad. Nu tävlar även den finska toppen men publiktillströmningen är litet mindre, dock är tävlingarna lika fina i mitt eget tycker. Kanske litet svårt att jämföra en 8 årings intryck med mina intryck från den gångna veckan men kul var det att följa med tennisspelarna. Denna gång hängde även kameran runt halsen, första gången vid en tennisplan för att vara exakt. Studerade inte desto mera hur "proffsfotograferna" fotar tennis innan jag gick till tennisbanan, men kunde ganska snabbt konstatera att inte var det lätt. Mycket snabbare spel än de sporter jag hittills fotat. En bra utmaning och så kan jag bocka av tennis som en sport jag fotograferat.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar