2014-03-06

Nå nu tror ni ju förstås att jag flippat helt och hållet då jag publicerar foton efter foton på bloggen. Fototorkan hänger nog kvar trots det tyvärr. Jag försöker få ut de foton jag tagit den senaste månaden och på så sätt få foldern på datorn tom på väntande foton. 

De här fotona togs en söndagkväll för bara fyra dagar sedan. "Har suttit inne hela dagen och borde få fota litet" löd meddelandet på FB. Tvekade först litet då jag varit igång en hel del under dagen, men sen igen, frågar någon om man vill komma med och fota så säger man inte nej. Då kan man ju lika bra sälja kameran och så kan det i bästa fall råda bot på fotodepressionen man lider av just nu. Så in i bilen igen och en tur in till "city". Måste erkänna att rutten vi tog denna gång var ny för mig, jo jag har nog gått här förut förstås, men foto"vinklarna" var nya. Rutten gick via gamla gravgården in via torget och tillbaka till Novia. Några obligatoriska stopp på vägen för att fota förståss. Resultatet ser ni nedan. Själv är jag mycket nöjd med första bilden, den blev just så bra jag hoppades.







5 kommentarer:

  1. Ställ GENAST tillbaka gravkorset därifrån ni tog det!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstod på några andra fotografer att det stått där sedan sommaren och att de som arbetar på gravgården inte fått bort det. Litet kuslig känsla nog...

      Radera
  2. E de bara jag som tycker att de ser ut som det sku ligga en person på rygg innanför porten. Med fötterna hitåt och händerna ut åt varsin sida. Eller är det meningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) bra Gusse, orginalbilden såg så tråkig ut så jag fick för mig att göra något litet extra med denna bloggversion :) jo där ligger en döing dock inklippt...jag är inte helt nöjd med resultatet, gallret borde vara tydligare på det inklippta...men lyckades inte helt och hållet..måste öva mera.

      Radera
  3. Street photography när den är som bäst, fina bilder Patte!

    SvaraRadera